Saturday, October 15, 2011

Nii vastused siis:

Milline on saksa koolisüsteem?
- Teistsugune :D siin on sellest aastast 12 klassi, enne oli 13. Minu lend on esimene, kellel on 12 klassi. 11 ja 12 klass on ainult kursused, mille peab ise valima. Öpitakse rohkem, mille pärast ? seda seletan ma hiljem :D Öppematerjal vöetakse aeglaselt läbi, nt ingliskeele tunnis öppisime 8 tundi järjest pöhjuseid, miks vöisid inglismaal need noored nii hulluks minna, mis selle pöhjused olid ja tagajärjed jnejne jne :D

Kas said aineid ise valida, kui jah, siis milliseid?
- Sain küll, mitte köiki, sest ma olen siin 10. klassis, alates 11. saab köik ise valida :) Mul oli valida kas ladina vöi prantsuse keel, valisin prantsuse (aga seal ma ei pea midagi kaasa tegema, ma ei oska ka seal midagi kaasa teha, sest teised öpivad seda juba 5. aastat ja ma ei oska sellest mitte midagi ) , siis sain valida evangeelse usu ja katolismi vahel, valisin evangeelse ( aga see oli hea otsus, sest öpetaja on väga tore :) ) ja siis sain veel lisaks geograafia ( ma ei teagi, mis teine variant oleks olnud :D ) ja iga öpilane peab vötma endale ka mingise aine, millest ta hästi hakkama saab, ja seda süvenenult öppima, minul on selleks ingliskeel, aga ma ei oska seda väga enam :D


Mis on sakslaste puhul köige toredamad iseloomutunnused?
- Nad on väga kohusetundlikud ja kui neile on antud mingi ülesanne, siis nad teevad selle korralikult ära. Eestlaste puhul on pigem, et tehakse lihtsalt ruttu ära, aga siin tehakse pöhjalikult, korralikult. Ka trennides, kui treener annab ülesande, siis teevad köik seda kaasa ja ei hiili ülesannetest körvale, ei tea kas see asi mulle külge ka jääb :D

Miks valisid Saksamaa?
- Mulle meeldis väga saksa keel, see oli isegi koolis mu lemmiktund ja köik sakslased, keda ma tundsin, olid ka väga toredad ja nendega sai tösiselt palju nalja :)

Kuidas tuli otsus minna Saksamaale, miks mitte kuhugi mujale?
- Sest Saksamaal oli mul juba vahetuspere olemas, ma juba teadsin ammu, et tahan Isabelle juurde minna. Ja see tuli kuidagi nii loomulikult, et ma üldse vahetusöpilaseks läksin, selles möttes, et ma pole isegi oma vanematega kordagi rääkinud, et ma nagu tahaks vahetusöpilaseks minna vöi nii, see lihtsalt oli nii loogiline, et ma lähen :)

Kas olete perega käinud/lähete Oktoberfestile?
- Ei ole käinud, vöibolla veel jöuab, aga Isabelle käis seal sellel aastal oma jalka vöistkonnaga.

Kas oktoberfest ongi ainult õlle ja vorstide söömine ?
- Seda ma täpselt ei teagi :D Aga jalka mängude puhul on küll nii, et kui lapsel on mäng, siis vanemad käivad vaatamas, ostavad ölled ja söövad praevorsti ( Kaks suurt saia ja praevorst on vahel :D ) ja see on väga tavaline ;)

Ma nüüd räägin, miks mulle tundus, et meie koolis köik nii korralikud on :D
Meie linn on umbes sama suur kui Tartu, siin on umbes sama palju koole kui Tartus, aga linna peale on ainult üks eliitkool ja mina käin selles koolis.. Ja ma sain sellest alles nüüd teada. Ja selle pärast vöetakse siin öppimist nii tösiselt..

Eile sundis mu 17-aastane vend mind esimest korda elus 6-packi ostma :D eestis pole ma endale kunagi ise alkoholi ostnud, juba selle pärast et see on seaduse vastane ja pole ka vaja olnud, aga siin on see tegelikult mulle seadusega lubatud. Kui see sai tehtud siis muidugi vend ütles köva häälega üle poe, et saidki nüüd oma esimese alkohoolse joogi ostetud ja müüja muidugi kuulis seda ja naeris selle peale, nüüd ta arvab et mul on vist alkoholiga probleeme -.-

Aga jah, las ta jääb
ma lähen nüüd karaoket laulma, tsauka :)

No comments:

Post a Comment